środa, 21 maja 2014

Równowaga w przyrodzie

Zostałam ciocią! Nowe dziecko w rodzinie to super zastrzyk energii dla wszystkich członków rodziny:D Już się nie mogę doczekać, aż Juniorkę zobaczę, lecz grafik kolosowo-zaliczeniowy  na maj i czerwiec mam tak wypełniony, że ciężko będzie mi znaleźć wolny weekend na "rozpustę" w rodzinnym gronie...
A dlaczego taki tytuł posta? Gdzieś tam daleko w moim mózgu chowają się filozoficzne myśli nad światem;P Jeśli by sie tak rozejrzeć równowaga w przyrodzie jest. Porównywalna liczba osobników płci żeńskiej i męskiej, a jedni się rodzą, a drudzy umierają...Dziś na uczelni dowiedziałam się, że zmarł kierownik Zakładu Anatomii -prof.Boratyński, przez studentów raczej nazywany Boratem. Dziekuję losowi, że mogłam mieć z Nim wykłady, ponieważ Jego sposób opowiadania o anatomii zwierząt był fenomenalny. Mimo ogromu wiedzy, którą musiał nam przekazać nie zanudzał nas suchymi faktami, lecz opowiadał o anatomii tak ciekawie, jakby to był jakiś program na Discovery;P Zawasze opowiadał jakąs ciekawostkę związaną z danym tematem. Uwielbiał je do tego stopnia, że na egzaminie także zadawał pytania ze swoich zagadek;P W chomikowych internetach można spotkać pliki do nauki egzaminu zatytułowane< zagadki Borata>.Kilka z nich:
Wiecie np. co to jest Sifata? Małpiatka, która chodzi tylko do boku, bo ma spolaryzowane stawy biodrowe.
Kto był protoplastą „strusia pędziwiatra”? Kukawka srokata.
Co znajduje się w jamie otrzewnowej?  NIC! Jest pusta .
Gdzie słonica ma "biust”? Między przednimi nogami.
Po co kotu 120 kolców na prąciu? Żeby kotce było dobrze i dostała owulacji [bo owulacja prowokowana].
Dlaczego widzimy przedmioty nieruchome skoro dla siatkówki są one teoretycznie niezauważalne(siatkówka odbiera tylko poruszające się obiekty)? Dzięki drżeniom mięśni włókienkowych (z częstotliwością około 50 Hz, 50x sekundę) powstającym pod wpływem bodźców podprogowych.
Dlaczego koty mają podłużną źrenicę? Mięśnie zwieracze źrenicy nie mają ułożenia okrężnego, tylko specyficzne , ograniczają w ten sposób źrenicę.
Bardzo miło wspominam egzamin z anatomii, mimo że na pierwszym terminie oblałam na powrózku nasiennym;P Szkoda, że już nie będzie mógł przekazać swojej wiedzy młodszym pokoleniom...Oby ktoś godnie Go zastapił...

3 komentarze:

  1. widzę, że na 3 roku postanowiliście się nie nudzić ;P Strasznie męczące to wkuwanie... Swoją drogą myślałem, że ja mam ciężko, ale czytając o tych zaledwie kilu egzaminach które ciebie czekają, jednak sądzę że nie mam aż tak źle xD Powodzenia !!

    OdpowiedzUsuń
  2. komentarz miał być do notki powyżej... jednak u mnie odmóżdżenie sesyjne osiągnęło poziom krytyczny xD Jeszcze raz powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staropolskim zwyczajem " nie dziękuję" ;D i wzjamnie wygrania w tej sesji wolnych 3miesiącznych wakacji!!

      Usuń